04.04 // 14:30 ////// boisko Orlik w Parku 3 Maja // ulica Małachowskiego przy ul. Krzywickiego /// mecz piłkarski i towarzyski Jaracz vs Nowy

{z okazji MDT}


09.04 // 18:55 // SK

MY

otwarcie galerii zdjęć aktorów Jaracza wykonanych przez Magdę Hueckel


09.04 // 19:00 // SK

WASSA ŻELEZNOWA Maksyma Gorkiego

premiera

przekład Olga i Aleksander Watowie
reżyseria Lena Frankiewicz
dramaturgia Małgorzata Maciejewska
scenografia i kostiumy Michał Korchowiec
muzyka Kamil Pater
choreografia Iza Chlewińska

aktorzy
Gabriela Muskała / WASSA BORISOWNA ŻELEZNOWA
Andrzej Wichrowski / SERGIUSZ PIOTROWICZ ŻELEZNOW
Michał Staszczak / PROCHOR BORISOWICZ CHRAPOW
Agnieszka Skrzypczak / NATALIA
Katarzyna Cynke / LUDMIŁA
Magdalena Jaworska / RASZEL
Matylda Paszczenko / ANNA ONOSZENKO
Iza Chlewińska / LIZA
Marcin Włodarski / PIATIORKIN

Spektakl to nieustanny pean, jaki panujący porządek wygłasza na swoją cześć, jego chełpliwy monolog. Guy Debord SPOŁECZEŃSTWO SPEKTAKLU

WASSA_plakat_popWASSA ŻELEZNOWA w reżyserii Leny Frankiewicz to opowieść o stanie granicznym społeczeństwa, w jakim żyjemy, na przykładzie podstawowej komórki społecznej – rodziny. To historia o tym, do czego doprowadził drapieżny kapitalizm, który skolonizował nasze relacje społeczne i rodzinne. Zmienił język miłości na język ekonomii. Rodzina, która mogła stanąć w opozycji do panującego systemu już nie działa. Nie spełnia swojej funkcji skazana na egzystencję w ramach przemocowych rozwiązań rodem ze świata rekinów finansjery. A przecież rodzina kiedyś nie była strefą gwarantowanego zwrotu i zysku, nie rządziła się równowagą opłacalności. Wobec utraty możliwości komunikowania się doszliśmy do momentu, w którym relacje społeczne sprowadzają się do relacji pozoru, spektaklu. Wszystko, co dawniej przeżywano bezpośrednio, oddaliło sie, przybierając postać przedstawienia.

Małgorzata Maciejewska, dramaturg

kolejne spektakle: 10.04 // 19:00 12.04 // 19:00 13.04 // 19:00


15.04 // 19:00 // SK

CJANKALI Friedricha Wolfa

premiera czytania

przekład Sława Lisiecka / Zdzisław Jaskuła
reżyseria Mariusz Witkowski
aktorzy
Urszulę Gryczewską
Iwonę Karlicką
Dorotę Kiełkowicz
Zofię Uzelac
Mariusza Jakusa
Mariusza Ostrowskiego
Mariusza Słupińskiego
Bogusława Suszkę
Mariusz Witkowski

CJANKALI – kontrowersyjny dramat kontrowersyjnego Fiedricha Wolfa z 1930 r. poruszający sprawę legalizacji poronień i regulacji urodzeń w świetle stosunków społecznych. Przedstawienie premierowe w Łodzi w reżyserii Leona Schillera wywołało gwałtowne rekacje. Sztuka realizowała program zaangażowanego teatru inspirowanego ekspresjonizmem oraz niemiecką awangardą, była również dyskutowana w kontekście nowego kodeksu lekarskiego w Polsce.

CJANKALI przypominamy w formie czytania dla przypomnienia dawnych tematów i form, które dziś stają się znów nowatorskie i aktualne.
Kolejne pokazy: 17.04 // 17:00


16.04 // 17:00 /// górne foyer DS

AKTORZY

spotkanie z Sergiuszem Sachno
oraz
wernisaż wystawy zdjęć aktorów
wykonanych przez Sergiusza Sachno


16.04 //19:00 // MS

ŚMIERĆ SIEDZI NA GRUSZY
I SIĘ NIE RUSZY

inspirowane dramatem Witolda Wandurskiego
czyli jak budować wspólnotę
i ją pielęgnować pilgrima / majewskiego

premiera

reżyseria / scenografia / wizualizacje Kuba Falkowski
kostiumy / opracowanie muzyczne wspólnota
wspólnotę tworzą:
Ewa Audykowska-Wiśniewska
Monika Badowska
Agnieszka Kowalska
Bogusława Pawelec
Kamila Sammler
Grażyna Walasek
Piotr Krukowski
oraz
Kuba Falkowski

SMIERC_plakatŚMIERĆ NA GRUSZY dramat Witolda Wandurskiego stanowi przykład nowatorskiego tekstu w formie ludowej i religijnej przypowieści napisanego dla awangardowej formacji teatralnej jaką był teatr robotniczy czyli projekt sceniczny Wandurskiego skierowany do konkretnego widza. Jednak ŚMIERĆ NA GRUSZY może stać się tekstem wychodzącym daleko poza perspektywy z jakich został pomyślany i uwarunkowania w jakich został napisany.

Może tak się stać. I chcemy, żeby tak się stało!

Interesując się dramatem Wandurskiego zależy nam bardzo na wyakcentowaniu z niego najważniejszych tematów, którę mogę być fundamentalne z naszej dzisiejszej optyki.

Rozumiejąc polityczność jako każdy gest wobec rzeczywistości zostawiamy ŚMIERĆ NA GRUSZY jako dramat polityczny. Podejmując jako główny temat temat śmierci, strachu przed nią i chęć nieustannego oddalenia jej od siebie czynimy ze ŚMIERCI NA GRUSZY dramat egzystencjalny.

Zależy nam bardzo na stworzeniu rodzaju wspólnoty, w którym łatwiej będzie nam wszystkim mówić o naszych lękach i z tych lęków się wyzwalać.

W tej drodze, na bazie tekstu, naszych rozmów i doświadczeń powstał nowy tekst inspirowany dramatem Witolda Wandurskiego i dedykowany śmierci, która siedzi na gruszy.

Zachęcamy do przejścia z nami tej drogi.

kolejne spektakle: 17.04 // 19:00 19.04 // 19:00 20.04 // 19:00

Dodaj komentarz