Wystawa najlepszych kampanii społecznych z całego świata

Od poniedziałku (16.11) na rynku Manufaktury będzie można oglądać wystawę „Nie wykluczaj”, przygotowaną przez Centrum Dialogu im. M. Edelmana w Łodzi. Goście Manufaktury obejrzą najlepsze kampanie społeczne z całego świata z ostatniej dekady.

wystawa_nie_wykluczajKampanie społeczne mogą dotyczyć przeróżnej tematyki, ale łączy je wspólny cel – wywołanie zmiany w świadomości, zerwanie z etykietowaniem i operowaniem stereotypami. Kampanie mają także edukować, np. zachęcać do badań profilaktycznych, do aktywnego działania na rzecz mniejszości.
– Przekrój pokazywanych materiałów jest bardzo szeroki. Przedstawimy kampanie społeczne dotykające różnych aspektów wykluczenia społecznego – ze względu na płeć, narodowość, wyznanie, orientację seksualną oraz niepełnosprawność czy chorobę – tłumaczy Eliza Gaust z Centrum Dialogu im. M. Edelmana, współorganizatorka wystawy. I dodaje: – Kampanie społeczne przede wszystkim generują spójny przekaz, że wszyscy, mimo różnic, jesteśmy równi i zasługujemy na te same prawa. Znakomicie pokazuje to choćby kanadyjska kampania
Tylko pranie powinno być segregowane ze względu na kolor”, którą zobaczymy w Manufakturze.
Wystawa prezentowana jest w ramach wydarzenia STEREO/TYPY, którego organizatorem jest Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi.
STEREO/TYPY to pierwsza edycja kulturalno-edukacyjnego projektu, na który, poza wystawą, składają się: pokaz filmów z kampanii społecznych udostępnionych przez Against Gravity oraz Żywa Biblioteka.
Wszystko to w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji, który obchodzony jest 16 listopada.

Wystawę będzie można oglądać do 29 listopada.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Test AntySPAMowy *