Muniek Staszczyk w nowej wersji „Co to za miejsce?” Gurala!
Projekt Albo Inaczej doczekał się nowej odsłony! Tym razem do udziału w opracowaniu hip-hopowego klasyka autorstwa donGURALesko zaproszenie przyjął Muniek Staszczyk. Nowa wersja „Co to za miejsce?” skomponowana przez Mariusza Obijalskiego powstała w ramach projektu „Czarna Polana” pod patronatem artystycznym marki Żubrówka Czarna.
Na zeszłorocznym wydanym przez Alkopoligamia.com albumie Albo Inaczej 2 pojawili się m.in. Natalia Nykiel, Krzysztof Zalewski, Piotr Zioła czy Daria Zawiałow reinterpretujący nagrania kanonu polskiego rapu z repertuaru Paktofoniki, WWO, Fisza i wielu innych. Wcześniej w projekcie brali udział choćby Ewa Bem, Krystyna Prońko czy Zbigniew Wodecki. Tym razem, w rockowej wersji, usłyszymy frontmana T.Love Muńka Staszczyka śpiewającego wersy poznańskiego rapera donGURALesko.
Autorem teledysku jest Tomasz Bagiński. Czarna Polana od początku była projektem, która ma na celu łączyć ludzi z bardzo różnych światów – komentuje Bagiński. Dla mnie jest to tak naprawdę miejsce dialogu, gdzie spotykają się ludzie o różnej wrażliwości, o różnych wartościach, a na Czarnej Polanie są w stanie usiąść i ze sobą porozmawiać, kooperować. Dlatego już drugi rok z rzędu łączymy artystów z różnych dziedzin i próbujemy stworzyć coś zupełnie nowego.
„Czarna Polana” to jednak nie tylko sfera muzyczna i wizualna. W tym roku projekt ma o wiele szerszy zakres, a jego idea rozszerza się także na kolekcję ubrań polskiej marki UEG. Michał Łojewski, projektant i założyciel UEG, przygotował limitowaną kolekcję ubrań inspirowanych naturą. Jej design nawiązuje do struktury spękanego węgla drzewnego, którym filtrowana jest Żubrówka Czarna.
Na zakończenie projektu Czarna Polana planowane jest otwarcie Showroomu w centrum Warszawy przy współpracy z grupą mediową Newonce. Na miejscu będzie można zobaczyć kolekcję UEG, teledysk, spotkać się z Twórcami oraz osobiście sprawdzić co zainspirowało twórców do zaangażowania się w projekt.
Za produkcję teledysku odpowiedzialny jest dom produkcyjny Dobro, a za postprodukcję Platige Image. Koncpecję tegorocznej „Czarnej Polany” i plan komunikacji przygotowały agencje Feeders i 2012. Za promocję w mediach odpowiada Fabryka Marketingu.