Komiksy zamiast folii remontowych

Do nietypowej współpracy zaprosiła Manufaktura Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier. Artyści związani z tą prestiżową imprezą, przygotowali komiksy o Manufakturze, które trafiły na płachty remontowe. W ten sposób przysłaniają prace trwające w lokalach w galerii handlowej.

komiks2Manufaktura jest w trakcie dużych przeobrażeń – przedłużane są właśnie długoterminowe, 10-letnie umowy najmu. Te lokale, które zostają w Manufakturze na dłużej, poddawane są liftingowi wnętrz i modernizacjom. By uprzyjemnić gościom czas spędzony w części handlowej, Manufaktura zaproponowała współpracę organizatorom Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier. Ta niezwykle prestiżowa impreza, organizowana w Łodzi od  1991 roku, jest największym tego typu wydarzeniem w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej. – Postanowiliśmy w nietypowy sposób podejść do remontów i nadać im nowy kontekst. Chcieliśmy, by były to działania artystyczne, a do tego zakorzenione w Łodzi. Festiwal Komiksu idealnie wpasował się w te założenia. Zamiast tradycyjnych bannerów remontowych, nasi goście mogą teraz oglądać i czytać zabawne komiksy poświęcone Manufakturze. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy z Festiwalem Komiksu – wyjawia Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Zadowolony jest również Adam Radoń, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier. – Współpracujemy z Manufakturą od dawna i zrealizowaliśmy już razem wiele projektów. Także i ten pomysł bardzo mi się spodobał, dlatego bez wahania przystąpiliśmy do pracy nad komiksowymi ilustracjami – mówi. I dodaje: – To dla nas także duża promocja. Przy ilustracjach jest podany adres internetowy naszego festiwalu i każdy, kto ogląda grafiki, może zainteresować się naszą imprezą.

Do tej pory nad grafikami pracowało sześć osób. Piotr Kasiński i Adam Radoń opracowali ilustracje merytorycznie, a rysowaniem zajęli się Michał Arkusiński, Adrian Madej, Tomasz Tomaszewski i Robert Trojanowski. Wszyscy tworzą w różnych stylach, dzięki czemu grafiki nie są do siebie podobne, co tylko zwiększa atrakcyjność ich przekazu dla odbiorców. Są rysunki nawiązujące do historii – np. dwaj przemysłowcy snujący wizję przyszłości. Jest też komiks poświęcony… kosmitom. Nawet przybysze z innej planety są pod wrażeniem Manufaktury.

Jak przyznaje Adam Radoń, twórcy chętnie włączyli się w ten projekt: – Wszystkim pomysł bardzo się spodobał. Z jednej strony artyści mogli w atrakcyjny sposób pokazać Manufakturę, a z drugiej dotrzeć ze swoją twórczością do dużej liczby widzów, bo ekspozycja na terenie tak dużego centrum bez wątpienia generuje ogromną publiczność.

Dotychczas powstało osiem komiksów, które można podziwiać w całej galerii handlowej Manufaktury. Sukcesywnie pojawiają się kolejne.

Dodaj komentarz