Zespół NASH debiutuje albumem TRIK.

Nash_OkładkaTrik to pierwszy, autorski album nowego zespołu muzycznego o tajemniczej nazwie Nash, który tworzy duet Anna Gadt i Miłosz Wośko. W warstwie muzycznej projekt łączy brzmienia akustyczne z elektroniką, jak również nawiązuje do estetyki indie popu i nurtu songwriter. Wszystkie teksty napisane są po polsku i odsyłają do przestrzeni będących na styku magii i świata realnego. Producentem płyty jest Andrzej Izdebski, część tekstów napisał Dariusz Lewandowski. Album ukazał się nakładem wytwórni Fonobo.

Anna Gadt i Miłosz Wośko to dwoje muzyków realizujących niezależnie swoje indywidualne projekty, którzy spotkali się, by w nieśpieszny sposób stworzyć piosenki. Tym niemniej Nash tylko pozornie wydaje się być duetem. Swój ostateczny kształt utwory zyskiwały przy udziale producenta – Andrzeja Izdebskiego, a także Dariusza Lewandowskiego, autora kilku tekstów.

Każde z nas chodzi swoimi ścieżkami. Siłą zdaje się być odmienność wynikająca z różnych upodobań muzycznych, ale wspólnego światopoglądu. Łączy nas potrzeba wyrażania emocji w sposób nienarzucający się, a także zachowanie pewnego dystansu do rzeczywistości. Piosenki, które powstały odzwierciedlają nasz sposób widzenia świata. „Trik” jest sztuczką magiczną, przyjętą przez nas formą i konwencją do opowiedzenia o rzeczach nurtujących nas w środku. Jesteśmy ciekawi, jak widzą to słuchacze. Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź. – mówią twórcy projektu.

Na płycie można usłyszeć liczne instrumenty orkiestrowe – kwartet dęty (dwie waltornie, flugelhorn, puzon), skrzypce, klarnet basowy. Ponadto niemalże w każdym utworze pojawia się Yamaha CP-70 – nietypowe pianino elektroakustyczne z lat 70.

Płytę Trik zapowiedział singiel Mandalay, do którego powstał teledysk oddający jego północny nastrój.

***

Anna Gadt – wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów. Jest absolwentką Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej
w Katowicach. Obecnie jako doktor wokalistyki jazzowej prowadzi tam klasę śpiewu. Zaczynała jako pianistka klasyczna, z czasem zainteresowała się muzyką improwizowaną i jazzem. Przełomem w jej karierze była główna nagroda konkursu Jazz Struggle i spotkanie
z przewodniczącym jury Billym Harperem. Nagrała trzy autorskie albumy: Na mojej drodze (2008, nominacja do nagrody Fryderyk), Still
I Rise (2010) oraz Breathing (2013), który został entuzjastycznie przyjęty przez fanów i krytyków.

Mówiąc o sobie używa określenia – muzyk śpiewający. Jako kompozytorka ciszę traktuje nie tylko jako formę pauzy, lecz przede wszystkim jako kluczowy moment pracy intelektualnej. Głębia głosu i technika pozwalają na poszukiwania nieoczywistych brzmień, których celem najważniejszym jest ekspresja wykonawcza i przekaz emocjonalny.

Miała przyjemność rozpoczynać swoim koncertem występ Suzanne Vega oraz The Brand New Heavies, śpiewała w prestiżowych salach koncertowych w kraju (m.in.: Teatr Wielki, Studio im. Agnieszki Osieckiej, Sala Kongresowa), koncertowała w Niemczech, na Łotwie oraz Czarnogórze.

Miłosz Wośko – pianista, aranżer, producent muzyczny, muzyk grający na instrumentach klawiszowych. Specjalizuje się w aranżacji na orkiestrę smyczkową. W tej roli pracował m.in. przy płytach Andrzeja Smolika – “3” i “4”, Maryli Rodowicz – “Jest cudnie” oraz “Lory Szafran”- “Sekrety życia według Leonarda Cohena”. Przez kilka lat współpracował z Melą Koteluk, a także m.in. z Miką Urbaniak, Rykardą Parasol, Markiem Dyjakiem. Był także członkiem zespołu Afro Kolektyw , współprodukował debiut Leskiego pt. „Splot” oraz Epkę „Zaczyn”.

W sezonie artystycznym 2014/15 był kompozytorem – rezydentem Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie. Ponadto stworzył aranżacje na smyczki i sekcję jazzową preludiów i pieśni F. Chopina, (wyk. 2010) oraz symfoniczne wersje utworów zespołu Queen wykonane w filharmonii szczecińskiej z solistą – kontratenorem Arturem Stefanowiczem (2012) . Napisał także własny instrumentalny materiał wykonywany wraz z orkiestrą Baltic Neopolis. Zaaranżował m.in. utwory Krzysztofa Komedy na fortepian i kwartet smyczkowy (Atom String Quartet) dla światowej sławy pianisty klasycznego Janusza Olejniczaka oraz utwory Józefa Skrzeka na potrzeby widowiska „63 dni gniewu” z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego. W 2014 roku opracował na orkiestrę – i osobiście nią dyrygował – utwory zespołu SBB, które zostały wykonane podczas koncertu SBB Reunion, zorganizowanego w ramach festiwalu “Jazz nad Odrą”
we Wrocławiu.

Współdziała z wieloma wykonawcami muzyki alternatywnej, zarówno jako aranżer, konsultant muzyczny, jak i pianista i realizator dźwięku. W 2011 współpracował przy powstającym na zlecenie Narodowego Instytutu Audiowizualnego cyklu programów „Szkolna Muzykoteka”.

Zagrał koncert wraz z Anną Gadt przed Susanne Vega i Brand New Heavies.

Andrzej Izdebski – polski muzyk, producent i realizator nagrań, występujący i współpracujący z wieloma polskimi i zagranicznymi muzykami, m.in.: Olafem Deriglasoffem, Kazikiem Staszewskim, Ryszardem Tymańskim, Mikołajem Trzaską, etc.

Dodaj komentarz