Wystawa najlepszych kampanii społecznych z całego świata

Od poniedziałku (16.11) na rynku Manufaktury będzie można oglądać wystawę „Nie wykluczaj”, przygotowaną przez Centrum Dialogu im. M. Edelmana w Łodzi. Goście Manufaktury obejrzą najlepsze kampanie społeczne z całego świata z ostatniej dekady.

wystawa_nie_wykluczajKampanie społeczne mogą dotyczyć przeróżnej tematyki, ale łączy je wspólny cel – wywołanie zmiany w świadomości, zerwanie z etykietowaniem i operowaniem stereotypami. Kampanie mają także edukować, np. zachęcać do badań profilaktycznych, do aktywnego działania na rzecz mniejszości.
– Przekrój pokazywanych materiałów jest bardzo szeroki. Przedstawimy kampanie społeczne dotykające różnych aspektów wykluczenia społecznego – ze względu na płeć, narodowość, wyznanie, orientację seksualną oraz niepełnosprawność czy chorobę – tłumaczy Eliza Gaust z Centrum Dialogu im. M. Edelmana, współorganizatorka wystawy. I dodaje: – Kampanie społeczne przede wszystkim generują spójny przekaz, że wszyscy, mimo różnic, jesteśmy równi i zasługujemy na te same prawa. Znakomicie pokazuje to choćby kanadyjska kampania
Tylko pranie powinno być segregowane ze względu na kolor”, którą zobaczymy w Manufakturze.
Wystawa prezentowana jest w ramach wydarzenia STEREO/TYPY, którego organizatorem jest Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi.
STEREO/TYPY to pierwsza edycja kulturalno-edukacyjnego projektu, na który, poza wystawą, składają się: pokaz filmów z kampanii społecznych udostępnionych przez Against Gravity oraz Żywa Biblioteka.
Wszystko to w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji, który obchodzony jest 16 listopada.

Wystawę będzie można oglądać do 29 listopada.

Dodaj komentarz