Audioriver Lab_7 kwietnia

Audioriver Lab

Kategoria:

Ćwiczenia z nienarzekania, szukanie inspiracji w muzyce, DIY i networking – Audioriver Lab już 7 kwietnia w Warszawie

Audioriver Lab_7 kwietniaPierwsza edycja Audioriver Lab odbędzie się 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Coroczna, odbywająca się od 2011 roku konferencja muzyczna wraca w zupełnie nowej odsłonie – z warsztatami, grą towarzyską oraz spotkaniami z twórcami i producentami z różnych dziedzin kultury, nie tylko muzyki. Celem wydarzenia jest stworzenie okazji do inspiracji, dzielenia się dobrymi praktykami i networkingu.

Poszerzamy pole działania i zamiast klasycznej konferencji proponujemy od tego roku model labowy – praktyczny, różnorodny, z bezpieczną przestrzenią do wymiany myśli i doświadczeń. Być może wszyscy trochę za bardzo odlecieliśmy w planowaniu i układaniu strategii, zamiast rozwijać swoją ciekawość i próbować na własną rękę tego co nam się podoba? Punkt ciężkości przenosimy więc na moc tworzenia i otwierania się na nieznane – mówi Marta Berto odpowiedzialna za komunikację Labu i festiwalu oraz współautorka programu Labu.

Program składa się z wydarzenia otwierającego, dostępnego dla wszystkich uczestników i uczestniczek Labu oraz z następujących po nim z trzech równoległych bloków. Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia – na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu. Pomiędzy spotkaniami będzie czas na indywidualne rozmowy z gośćmi i twórcami festiwalu, networking i kawę.

W ramach Audioriver Lab odbędzie się również After Party w klubie Smolna 38. Zagrają m. in. Scuba, Leon i Deas.

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM AUDIORIVER LAB

Wydarzenie otwierające:

Ćwiczenia z [nie]narzekania

Najczęściej na konferencjach słyszymy: To się nie da. Wiecznie to samo. To za trudne. To już było. Nigdy nie wychodzi jak trzeba. Ponarzekajmy razem, a potem… Zapraszamy do wspólnego poznania się podczas specjalnej gry „Ćwiczenia z Towarzystwem – czyli wszystko co chcielibyście o sobie wiedzieć, ale baliście się zapytać” oraz na mini warsztat o narzekaniu i o zasobach twórczych. Lubisz poznawać nowych ludzi, a może na samą myśl o tym masz ochotę zwiać „gdzie pieprz rośnie”? Stworzyliśmy grę reinterpretującą stary i dobrze znany flirt towarzyski. Przy okazji zastanowimy się jak funkcjonować w branży muzycznej i dostrzegać szanse, zasoby, mocne strony, nowe rozwiązania. Porozmawiamy też o tym do czego przydaje się umiejętność mówienia o sobie dobrze i jak ją w polskich realiach ćwiczyć. Wymienimy się doświadczeniami, wątpliwościami i pomysłami. Przyjrzymy się trendom, sięgniemy po wiedzę psychologiczną, poszukamy nowych perspektyw. – tak o swoim labowym warsztacie mówią prowadzące: trenerki i terapeutki Paulina Czapska i Anna Szapert z kolektywu Future Simple(www.futuresimple.pl) autorki pierwszego w Polsce podręcznika dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy – „Zawód Artystka – ćwiczenia z pracą”.

 

Spotkania do wyboru:

Blok pierwszy: “100 pytań o”

Praktyczne rozmowy o tym jak tworzyć własne wydarzenia i w jaki sposób opowiadać o tym co się robi. Czy istnieją skuteczne sposoby na networking? W ramach tego bloku odbędą się cztery spotkania, podczas których będziecie mogli zadać nieskończoną ilość pytań i wspólnie z ekspertami i ekspertkami oraz prowadzącymi poszukać konstruktywnych odpowiedzi, które pomogą Wam w działaniu.

  1. Jak budować sieci wsparcia i czy to się „opłaca”?

Jak budować sieci wsparcia i czy to się „opłaca”? Marta Białek, prezeska Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, podzieli się doświadczeniami w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury. Wspólnie zastanowicie się jak tworzyć osobiste mapy wsparcia i z kim i po co się sieciować.

  1. Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself?

Podczas spotkania porozmawiamy o tym dlaczego warto angażować się w małe, niszowe ale zajawkowe inicjatywy, która dzięki determinacji swoich twórców mogą stać się rozpoznawalnymi markami. Bazować będziemy na kilkunastoletnim doświadczeniu zdobytym nie tylko na zjadaniu zębów w obszarze kultury niezależnej i estetyce DIY, ale także przy organizacji wydarzeń w pełni profesjonalnych, czyli spektrum od cyklu Fala Dźwięku do Festiwalu Przemiany Live! organizowanego od kilku lat w Centrum Nauki Kopernik. Gość: Łukasz Strzelczyk – kurator sztuk wizualnych oraz sound artu, wydawca i producent.

  1. Jak się tworzy kulturalny squat – case study londyńskiej Red Gallery

W 2010 r. ekipa Red przejęła prawie pusty budynek o powierzchni prawie 3 000 m2, który wkrótce stał się jednym z najbardziej ekscytujących kulturalnych centrów Londynu. Red Gallery realizuje zróżnicowany program wystaw, instalacji, koncertów, imprez klubowych i filmowych. Galeria z powodzeniem wprowadziła model biznesowy oparty na działaniach artystycznych, połączonych ze ścisłą współpracą ze społecznością lokalną oraz partnerami biznesowymi. Nieustanne konsultacje i bieżące odpowiedzi na potrzeby społeczności są sednem działania Red Gallery. Dzięki temu udało się stworzyć wielofunkcyjne miejsce, które stanowi przykład nowego podejścia i postrzegania przestrzeni wystawienniczej. Spotkanie będzie tłumaczone na język polski. Gość: Ernesto Leal - założyciel i szef Red Gallery London. Do Warszawy przyjeżdża na wspólne zaproszenie British Council i Audioriver. Specjalizuje się w kulturze klubowej – realizuje ew działaniu slogan “Wprowadź kulturę do klubów i kluby w kulturę”.

  1. Jak tworzyć dobry storytelling?

Białostocki Up To Date ​Festival rok w rok zaskakuje działaniami promocyjnymi realizowanymi wokół wydarzenia. Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski, organizatorzy Up To Date Festival, opowiedzą o tym, jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację. Usłyszycie m.in. o Pozdro Techno dla Seniorów czy akcji Wyślij Pocztówkę do Babci. Będziecie mogli zapoznać się bliżej, spojrzeć na produkcję wirali od kuchni oraz oczywiście zadać wszystkie nurtujące Was pytania.

Blok drugi: “Tak też można”

Inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi, nowe kierunki w podejściu do dźwięku, przykłady działań w nieoczywistych miejscach. Ten blok to cztery spotkania poświęcone niecodziennym inicjatywom, które być może okażą się inspiracją do nowego podejścia do pracy lub planów i zainteresowania się innymi obszarami.

  1. Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji.

Choć do dziś pokutuje popularne przekonanie, że spośród wszystkich sztuk film najwięcej wspólnego ma z teatrem, tak właściwie najbliżej mu do muzyki. Doskonale widać to na przykładzie filmów animowanych, które nie raz przyjmują formy muzycznych partytur. Związki muzyki i animacji zauważyli już awangardowi twórcy lat 20. ubiegłego wieku, a dziś stanowią one bogate spektrum zjawisk, które daleko wykraczają poza tradycyjnie pojmowane ramy wideoklipu. Najpełniej realizują się one na polu muzyki elektronicznej, w przypadku której strona wizualna staje się często integralną częścią utworu czy występu. Przyjrzymy się najciekawszym przykładom uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR-owych czy rzeczywistości rozszerzonej. Gość: Paweł Świerczek – filmoznawca, krytyk filmowy, dziennikarz.

  1. Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym.

Jak odważnie myśleć o sobie samym i zajmować stanowiska na tle współczesnego pejzażu kulturowego oraz jak nie dać porwać się dystopii w poszukiwaniu utopii? Czy jest sens rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka? Czy nasza sąsiadka ma potencjał twórczy?

Na przykładzie wydarzeń zrodzonych w ramach Projektu Utopia, które są kompilacją szeroko pojmowanych pomysłów i działań artystycznych, wydarzeń muzycznych i kulturalnych, mających u swojego podłoża mają pewien buntowniczy potencjał-poprzez tęsknotę za lepszym światem podważają prawdziwość rzeczywistości, porozmawiamy o tym, jak można przebić się do świadomości odbiorcy i potęgować jego przeżycia i dlaczego krok w stronę nieskrępowanej fantazji opłaca się bardziej niż tabelki Excela. Gość: Małgorzata Brodzińska – absolwentka krakowskiej ASP i Katedry Intermediów poznańskiego UA. Twórczyni i realizatorka Projektu Utopia oraz  współtwórczyni cyklu Move Mózg.

  1. Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies.

Poszukiwanie nowych dźwięków w XX wieku dla wielu artystów było pracą badawczą, niczym praca w laboratorium brzmień. Równocześnie dźwięk stał się metodą badań rzeczywistości. Współczesne sound studies rozwijają się prężnie już niemal prawie od pół wieku, łącząc badania nad ekologią akustyczną, dźwiękowym dizajnem, etnomuzykologią, archeologią mediów, a także dzisiejszymi, historycznymi oraz przyszłymi pejzażami dźwiękowymi. Podczas prezentacji przedstawimy najważniejsze współczesne nurty badań oraz wiodące środowiska. Mapując nurty i środowiska zastanowimy się także nad przyszłymi ścieżkami rozwoju dyscypliny. Goście: Antoni Michnik – doktorant Instytutu Historii PAN, historyk kultury, performer.

  1. Czym jest selfie – feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości.

Zofia Krawiec opowie o trwającej właśnie do 14 kwietnia w Lokalu 30 wystawie „Na pozór silna dziewczyna, a w środku ledwo się trzyma” której jest kuratorką. A także o tym, czym jest selfie-feminizm i dlaczego Zofia uważa, że jest on jedną z teorii ujawniających problemy współczesności. Wyjaśni również, dlaczego jej zdaniem imprezowanie nie ma wyłącznie hedonistycznego wymiaru. Gość: Zofia Krawiec – pisarka, kuratorka i artystka. Autorka książki „Miłosny Performans”. Prowadzi  feministyczny projekt  Neurotic Girl na Instagramie. Zapoczątkowała w Polsce dyskusję na temat selfie-feminizmu.

Blok trzeci: “Ćwiczenia”

Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół?

Dziesiątki projektów, setki spotkań, godziny rozmów, tysiące dedlajnów. Ciągle nowi ludzie, przymus kreatywności, niedoczas, niedogadanie, spięcia, brak kasy. Ekscytacja, pasja, tempo, adrenalina, zmęczenie. Czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej organizować? Jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych zadań? Jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami, partnerami projektów? Co zrobić żeby w natłoku wyjazdów, koncertów i festiwali zachować resztki energii? Na te pytania postaramy się wspólnie z Wami poszukać odpowiedzi. Podczas warsztatu podzielimy się z przedstawicielami branży użyteczną wiedzą i zaprosimy do ćwiczeń, dzięki którym łatwiej będzie poruszać się po meandrach twórczej pracy, rozwiązywać nieodzowne dla niej konflikty i utrzymywać równowagę psychiczną. Prowadzące: trenerki i terapeutki Paulina Czapska i Anna Szapert z kolektywu Future Simple (www.futuresimple.pl) autorki pierwszego w Polsce podręcznika dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy – „Zawód Artystka – ćwiczenia z pracą”.

Warsztaty muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem.

Warsztaty skierowane są do początkujących twórców, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej i mają na celu przybliżenie wachlarza możliwych operacji cyfrowych na dźwięku. Celem jest pomoc w tworzeniu zarówno muzyki elektronicznej, jak i wszelkich innych realizacji audialnych. Będziemy pracować z programem Ableton 10, którego darmową, 30-dniową wersję można pobrać ze strony http://www.ableton.com/en/trial/. W ramach warsztatów omówione zostaną takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi. Wymagania: własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne). Prowadzący: Radek Sirko (Duy Gebord) – producent i realizator dźwięku, muzyk, kulturoznawca, teoretyk, doktorant na UA w Poznaniu.

 

Więcej informacji na: www.audioriver.pl.
Wydarzenie na FB:
www.facebook.com/events/194739541288891/

Projekt zorganizowany we współpracy z British Council w ramach cyklu Creativity Talks. Partner wydarzenia: Samorząd Studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerzy medialni: TVP Kultura, 4FUN TV, Trójka Polskie Radio, Czwórka Polskie Radio, K MAG, Aktivist, F5, Co Jest Grane 24, Noizz, VICE, Muno.pl

AFTER PARTY

7 kwietnia, od 23:30 do 8.00 // Smolna 38
Main Stage: Scuba, Leon, Deas, Rodrigezz b2b Aksamit
Patio: Glasse, Maciek Głębocki, Adam Gorczyca, Luke Hiero, Pavlo, Ice (Beachboys)

Gościem specjalnym After Party będzie Scuba, czyli występujący pod tym Paul Rose. Zadebiutował na scenie kilkanaście lat temu w katalogu własnego Hotflush Recordings, które na przestrzeni lat stało się jedną z najważniejszych wytwórni w muzyce elektronicznej – początkowo za sprawą brzmień dubstep i garage, a ostatnio dzięki muzyce znacznie bliższej techno. Ma na koncie 4 pełnowymiarowe albumy – ostatni z nich to „Claustrophobia”, na którym zaprezentował nie tylko świetny warsztat producencki, ale i własne spojrzenie na gatunek. Tej nocy wystąpi również Leon – od samego początku związany z Audioriver, DJ z ponad 15-letnim stażem, który w tym czasie nieprzerwanie występuje w klubach w Polsce i za granicą, a obecnie jest rezydentem warszawskiego klubu Smolna. Do składu main stage’u dołączy również Deas, czyli jedna z najbardziej wyrazistych postaci na scenie polskiej muzyki elektronicznej ostatnich lat. Deas to przede wszystkim doskonały producent, którego muzyka zyskała uznanie wśród wielu gigantów międzynarodowej sceny – mowa tu m.in. o Pan-Pot czy Kevinie Saundersonie. Miał okazję remiksować samego Carla Coxa, a jako DJ występował na najważniejszych krajowych wydarzeniach – m.in. Audioriver, Instytut czy Mayday. Z kolei Rodrigezz i Aksamit zagrają b2b. Oboje są związani z wrocławskim Projektem Pralnia. Rodrigezz stylem zahacza o minimal, tech house, house oraz techno i potrafi zapewnić zarówno mocny, wielogodzinny closing jak i rozgrzać publikę budując atmosferę i rozlewając beat z głośników. Aksamit to DJ-ka, która uwielbia grać z czarnych płyt, a jej inspiracją są działania włoskiej sceny muzycznej. W jej kompozycjach usłyszycie hipnotyzujące dźwięki – od ambientu po deep techno.

Z kolei na scenie Patio wystąpią: Glasse, Maciek Głębocki, Adam Gorczyca oraz Luke Hiero, Pavlo oraz Ice (kolektyw Beachboys). Może być bardzo metafizycznie!

Bilety:

Audioriver Lab: 20 zł (50% zniżka dla 100 pierwszych studentów Uniwersytetu Warszawskiego)
Audioriver Lab + After Party w przedsprzedaży na ebilet.pl: 50 zł/ 40 ze zniżką studencką dla UW (pula 100 biletów)
After Party – bilety na miejscu: 30 zł do północy, później 40 zł.
Bilety na Audioriver Lab oraz Lab+After Party dostępne będą na ebilet.pl: www.ebilet.pl/muzyka/festiwale/audioriver-lab/
Liczba biletów jest ograniczona.

Autor: redakcja

21.03.2018